fredag 23 juni 2017

Fortsätter öka i Telia.

Midsommarafton! Kan möjligen vara en av årets bästa dagar? Ja, enligt mig i alla fall. Förra året vaknade man upp till att Brexit var ett faktum. Börserna runt om i världen föll när den svenska höll stängt. Kanske var det lika bra att vi fick hela helgen på oss att tänka igenom hur vi skulle reagera på Britternas önskan att lämna EU.



















(Bildkälla https://pixabay.com)

När väl den Svenska börsen öppnade måndagen den 27 Juni. Så gick OMXS30 ned i en väldans fart mot  - 6 %. Köpläge med facit på hand. Själv köpte jag 20 st Nordea för 69,20 kr samt 20 st Telia för 36,86 kr. I det läget  kände mig som världens smartaste.

Så här ett år senare så har båda bolagen högre kurser än för ett år sedan. Bästa har det gått för Nordea som igår stängde på 108,10 kr. Sorgebarnet Telia däremot stängde på 39,04 kr. Men jag tror och hoppas att Telia har framtiden för sig. Passade därför i Onsdags på att köpa ytterligare 50 st aktier. Totalt har jag nu sen starten samlat på mig 850 st. Det är nu mindre än hälften kvar mot målet att äga 1500 st.

Källa: http://www.expressen.se/dinapengar/stockholmsborsen-rasar-efter-brexit/


Resten av den här dagen kommer att spenderas med familjen, släkt och vänner. Ha nu en riktigt trevlig Midsommarafton och tack för att just du läser bloggen!



/investeralitemera






4 kommentarer:

  1. Nordea säkert och bra. Mer tveksam till Telia känns som de haft sina bästa dagar, och att det över hela landet grävs ner fiber kommer inte gynna telia då folk mest äldre haft det genom telefonjacket

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm... ja vi får se om en si så där 5 år om det var ett bra val att köpa Telia eller inte!? :-)

      Radera
    2. Jag tror på Telia och glädjen mig åt att åtminstone en annan bloggare verkar göra det!

      Trevlig midsommar!

      Egon

      Radera