onsdag 4 januari 2017

Man måste börja någonstans!

Ett oväntat köp! Ena stunden beklagar jag mig över hur långt det är till nästa lön. För att i nästa göra årets första investering. Hade tänkt att vänta enda fram tills den 25:e innan köpet skulle göras. Men så idag tänkte jag helt om. Det började med att jag läste "Gustavs" inlägg om högutdelare. En av dom aktier som nämndes delade dessutom ut fyra gånger per år. (Runt ca 1 kr per utdelning. Förutsatt att dom klara av att fortsätta det?) Därför vart det idag en liten post på 51st "American Shipping Company" (AMSC). Som för övrigt är noterade på den Norska börsen. Bolagets affärsidé är att äga samt hyra ut USA byggda tankfartyg.








http://lonehelg.blogspot.se/2017/01/dogs-of-high-seas.html



Innehavet är det minsta i min aktieportfölj, på endast 1,2%. Man måste börja någonstans!














/investeralitemera


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar