torsdag 5 januari 2017

Givetvis utdelningsaktier

Inköpslista! Hade några minuter över idag när det var som lugnast på jobbet. Samt att jag har gått om tid fram till nästa investering. Så då passade jag på att skapa en kommande "inköpslista". Blir svårare att förklara bort den om jag publicerar den. Med andra ord så blir jag tvungen att följa den.

















Att köpa vid nästa löning. Finns ett "om"...Om kurserna inte gått upp allt för mycket!?

Ratos B
American Shipping Company 
Björn Borg
Medivir

Det är aktier som redan finns i portföljen, som ska bli fler. Givetvis utdelningsaktier.


Hur långt fram planerar du dina investeringar? Eller köper du på dagen?


/funderlitemera


4 kommentarer:

  1. Ratos är en köpkandidat hos oss, helst vill vi att den kommer under 40:-. Björn Borg har precis fått en plats i portföljen!

    Planerar och tänker nog efter för det mesta innan det trycks på köpknappen, men visst sker det att mer impulsiva köp görs.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Försöker också hålla ned impulsköpen! Därav listan! :-)

      Radera
  2. Jag planerar och uppdaterar ständigt mina tänkta inköp. Jag har en lista som jag följer och på den finns innehav jag redan har (naturligvis, varför skulle jag annars köpt dem från första början) och så finns det bolag som jag är sugen på men som jag för tillfället tycker är lite för högt värderade. När rätt läge kommer så slår jag till. Impulsköp försöker jag motverka, enda gången är om ett bolag jag hållit span på sjunker dramatiskt, men då har det ändå funnits med på listan någonstans. Därmed inte sagt att jag impulsköpt förut, men numera vill jag hålla mig till min tänkta strategi.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror precis som du säger, att det är bra att ha en strategi att försöka hålla sig till. Hade jag själv inte skrivit upp min egen! Så hade jag nog bytt den flera gånger om under 2016! 😊

      Radera