fredag 13 januari 2017

Alltid lär man sig något?

Bra avslut! Äntligen fredag och OMXS30 stängde dagen på blått. Känns alltid lite roligare att ta helg när börsen gjort ett bra avslut. Om sen USA börsen (i alla falla S&P 500) slutar på på blått dvs plus? Då är det verkligen ett kanon bra avslut på arbetsveckan och början på helgen!















Dom som följer bloggen vet att jag nämnt vid ett flertal tillfällen att jag gillar att lyssna på poddar fram och tillbaka till jobbet. Inte nog med att jag tycker det är otroligt avkopplande. Så är det också väldig lärorikt. Mitt största problem nu är att mina favorit poddar "bara" uppdaterar en gång i veckan. Vissa gör inte ens det. Favoriterna just nu är, Fill or kill, Sparpodden, Börspodden Fondpodden, Prata pengar, 25 minuter. Samt en drös till. Men nyligen har jag hittat till "Björn Fällan" som ges ut av CMC Markets. Den är visserligen lite mer inriktad på trading. Men tillräckligt mycket intressant för att jag ska fortsätta lyssna. Trots att dom använder en del termer jag aldrig hört talas om! Men alltid lär man sig något? Vilket är tanken!

Källa: https://soundcloud.com/cmcmarketsswe 

Lyssnar du på poddar? I så fall vilka då? 



/lyssnalitemera




2 kommentarer:

  1. Jo, visst är det trevligare att ta helg efter en kalasfredag på börsen :) Mvh http://investera-pengar.blogspot.se/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får hoppas vi får en bra måndag också! :-)

      Radera