onsdag 12 oktober 2016

När man varken har tid eller pengar!

Tid och pengar! Är det väldigt ont om just nu. Det jag lider mest av är nog att tiden inte riktigt räcker till. Har blivit sena kvällar hela veckan på jobbet. Försöker lösa problem som ligger som en våt filt över mig. Visste redan innan sommaren och semestern att det jag jobbar med. Skulle krångla och dumma sig. Är nämligen alltid så. Men till sist med tillräckligt mycket tid, så brukar det funka. Men det krävs en hel del testade. Det är sånt som tar tid... min tid!

















Ericsson gick ut och vinst varnade i morse och kursen stört dök. Nästan 20% ned och aktien kanske vart köpvärd? Ja jag har ingen aning? Det är som det brukar vara. Hade velat hinna läsa på lite mer om det hela. Men det gör det samma. När man varken har tid eller pengar!

/litemeratid




2 kommentarer:

  1. Detta eviga dilemma med tid som inte räcker till. Tror att vi alla kan känna igen oss där. När det handlar om Ericsson så bör det ju vara läge för dem att stiga nu. Jag trodde det redan förra raset för några veckor sen och gick in i dem. Som tur var klev jag av med några hundralappar i vinst förra veckan. När Gardell och Cevian är på väg (vilket de ryktas vara) så är köpläget nära känner jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gardell och Cevian lurar i vassen! Tror dock dom väntar på att kursen ska fortsätta ned lite till. Men sen.....

      Radera