tisdag 12 april 2016

Blir nog trots allt bra till sist!?

Äntligen min första aktieutdelning. Eftersom jag aldrig varit med om det förr. Så undrade jag givetvis när pengarna skulle sättas in på kontot. Men när jag loggade in på Avanza i morse så låg det 107kr för mina 10st Swedbank aktier där. Hur kul som helst. Tänkte låta dom få ligga på ISK kontot ett tag till innan jag återinvesterar dom. Behöver fylla på med lite mer pengar först.








Så kom då samtalet som jag gick och väntade på hela dagen. Vilket rum skulle vi få på resan i Juli. Tjejen som ringde upp var väldigt artig och började med att be om ursäkt för att det hade dröjt. I min värld var det verkligen inget dröjsmål höra av sig dagen efter helt ok. Hur som, hon förklarade att hon kontrollerat om vi inte kunde få ta det sista större rummet? Vilket vi givetvis skulle få ta. Utan någon extra kostnad. Hmm låter ju för bra för att vara sant tänkte jag. Men.... sen dröjde det 10 min så ringer hon upp igen. Förklarade då att vi mycket riktigt skulle få det större rummet men till priset vi hade hade först innan dom nedgraderade oss. Hmm... kände bara...ok...orkar inte krångla. Så vad skulle då rummet numera kosta? Jo 500 kr per person. Vi är 4st som ska bo. Så 2000 kr extra skulle det gå på. Så från att ha nedgraderats till ett mindre rum till att ha uppgraderats till större än vi hade från allra första början. Till att betala 2000 kr till eller...? Blir inte klok på hur jag än tittar på priset/specen.. Vem är vinnaren här? Familjen eller resebolaget. Känner inte mig som en vinnare just nu. Även om jag försöker se ljuspunkten i det hela. Blir nog trots allt bra till sist!?


/betalalitemera


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar