fredag 11 mars 2016

Men imorgon då ska jag inte vakna tidigt!

Vilken urladdning på börsveckans sista dag. OMXS30 + 2,41%..WOW.... Det som var trist och tråkigt igår var plötsligt hur kul som helst idag. Passade därför på att köpa 20st Telia i uppgången, för 42,08kr/st. Vilket totalt nu ger mina 520st Telia aktier, ca 1580kr i utdelning fördelat på April och Oktober. Snart kommer "pengamaskinen" börja leverera. Kan knappt vänta!

















Annars så är jag otroligt glad över att det äntligen är fredag. Slut på slit och släng på jobbet. Bara hem och ta det lugnt i soffan. Tända en brasa i spisen och låta värmen göra sitt. På tv´n visas ett "dansprogram" som jag inte är något stort fan av. Men frun gillar det mer än jag någonsin kan förstå? Men det gör det samma. Kan i lugn och ro knåpa ihop arbetsveckans sista inlägg. Imorgon är det lördag och jag ser fram emot sovmorgon. Sist jag tänkte så..förra helgen...Då vaknade jag klarvaken kl 06:00 och kunde inte somna om. Pigg som en mört. Det är tidigare än jag normalt går upp under veckan. Men imorgon då ska jag inte vakna tidigt!

/investeralitemera




1 kommentar:

  1. Hur ser på du Telias framtida utdelningsmöjligheter? Vad jag förstått har bolaget kommunicerat en förändrad utdelning från och med nästa år där man avser att minska utdelningen.

    SvaraRadera