måndag 15 februari 2016

Vet precis vad jag vill lägga pengarna på...

Dagens melodi var uppgång på en urstark Stockholmsbörs. Uppgången kunde spåras till Tokyo börsen, som natten till idag steg med nästan 7%. Är det här vändningen vi alla väntat på? Eller bara ett sista dödsryck?

När alla skriker köp kanske man ska börja dra öronen åt sig. Hur börsen utvecklar sig resten av veckan blir det intressanta. Blir det en normalisering imorgon och någon % upp eller ned, sen då? Onsdag och Torsdag efter det kommer nog OMXS30 visa sitt rätta ansikte. Men som vanligt när jag som glad amatör tror något, så blir det tvärtom. Är anledningen till att jag blott en amatör i sammanhanget är!

På min arbetsplats märks ett visst lugn. Det kommer fn inte in några nya kunder. Bara en sån sak brukar kunna vara en fingervisning på konjunkturen. Om det sen beror på att en del haft årsbokslut att fokusera på. Eller om det beror på att dom flesta inte vill dra på sig extra kostnader? Det låter jag vara osagt. Men att det är lugnt... och det märks.

10 dagar kvar till löning och nästa investering. Denna månad kommer dock en stor del av "investeringskapitalet" gå till en "investering" som inte kommer öka i värde över tiden. Inte i pengar i alla fall. Det enda som kan bli plus av den är, "välmående kontot". Det är nämligen en inbetalning på sommarens semester. Men jag har ändå förhoppningar om att det ska bli någon slant över till någon fond och aktie. Vet precis vad jag vill lägga pengarna på.... men det tänker jag inte avslöja än!

/investeralitemera










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar